Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Morální rozměr estetické zkušenosti v pragmatické pedagogice
Pelzová, Markéta ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
V rámci koncepce pragmatické pedagogiky je podstata výchovného působení spatřována ve zkušenosti, jejímž prostřednictvím jedinec rozvíjí a usměrňuje své schopnosti. Umění poskytuje formu specifické zkušenosti, na jejímž základě lze kultivovat kognitivní a emocionální podmínky hodnotících soudů a tím přispívat k morálnímu rozvoji dítěte. Procesy prožívání, interpretování a hodnocení uměleckého díla totiž vychází z běžných životních zkušeností a souvisí jak s jedinečnými předpoklady jedince, tak s podmínkami určitého socio-kulturního prostředí, v němž žije.
Vliv bolesti na emoční prožívání a kvalitu života pacientů s hemofilií
Půčková, Romana ; Raudenská, Jaroslava (vedoucí práce) ; Křivková, Jana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá otázkou, jak bolest ovlivňuje emoční prožívání a tím i kvalitu života u hemofilických pacientů a jaký význam má zvládání bolesti u těchto pacientů v ošetřovatelské praxi. Cílem této práce bylo zmapovat problematiku tohoto onemocnění u dospělých hemofiliků v souvislosti s bolestí, emočním prožíváním a kvalitou života, popsat vzájemné vztahy mezi těmito proměnnými a určit faktory, jež nejvíce ovlivňují bolest a kvalitu života hemofiliků. Za tímto účelem bylo sestaveno devět základních hypotéz, které byly ověřeny na základě statistického zpracování dat získaných z dotazníkového šetření 105 dospělých hemofiliků ve věku od 18 do 79 let, oslovených napříč celou Českou republikou. Jednalo se o zástupce hemofilie typu A i B a všech forem závažnosti. Prostředkem šetření byly celkem čtyři nástroje - standardizovaný dotazník pro stanovení kvality života A36 Hemofilia-QoL, standardizovaný dotazník BDI - II sloužící k určení depresivních symptomů, standardizovaný dotazník GAD 7 zjišťující míru úzkosti a vizuálně-analogová škála - Teploměrová stupnice emocí. Součástí šetření byl i polostrukturovaný dotazník zjišťující demograficko-anamnestické údaje. Prostřednictvím výše uvedených nástrojů bylo na vybraném vzorku dotazovaných ověřeno, že bolest úzce koreluje s emočním prožíváním a...
Morální rozměr estetické zkušenosti v pragmatické pedagogice
Pelzová, Markéta ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
V rámci koncepce pragmatické pedagogiky je podstata výchovného působení spatřována ve zkušenosti, jejímž prostřednictvím jedinec rozvíjí a usměrňuje své schopnosti. Umění poskytuje formu specifické zkušenosti, na jejímž základě lze kultivovat kognitivní a emocionální podmínky hodnotících soudů a tím přispívat k morálnímu rozvoji dítěte. Procesy prožívání, interpretování a hodnocení uměleckého díla totiž vychází z běžných životních zkušeností a souvisí jak s jedinečnými předpoklady jedince, tak s podmínkami určitého socio-kulturního prostředí, v němž žije.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.